ŞEKERSİZ BESLENME



Hepinize merhaba. Sizlere izlediğim belgesellerden ne kadar etkilendiğimi ve bu serüvenimin nasıl başladığını anlatmak istiyorum. Öncelikle izlediğim belgeselleri hemen yazayım
1-The Sugar Film
2-Fed Up

Bunları izlemeden önce tabi ki bende herkes gibi çikolata hastası,tatlı krizlerine giren normal biriydim.  Nerede denk geldim bilmiyorum ama bu belgeselleri açıp izleyeyim dedim. Ve olağanüstü şekilde etkilendim. Vücuduma verdiği zarardan bahsetmiyorum bile. Ve onlar gibi olmak istemediğime karar verdim. Sizde belgeselleri izlerseniz neden bahsedeceğimi anlayacaksınız. Ben üniversite okuyan biri olduğum için bu süreç tabi ki beni zorlayacaktır ama istemediğim bir şeyi yapmam diye düşünüyorum. Şimdi nelerden bahsediyorum ona bir göz atalım.

1-Tüketebileceğimiz meşrubatlar ayran,kefir,süt,yoğurt,su,soda : Tabi bu bahsettiğim yoğurt ve süt light ürün değil normal annemizin ninemizin tükettiği sütlerden olması gerekiyor. Ayrıca asitli içecekler, alkol, meyvesuları bunların hepsi çöp.

2-Beyaz ekmek tüketmiyoruz : Uzmanlar tam tahıllı ekmek yemeyi tüketin diyorlar fakat ben gerçekten sevmediğim için tüketemiyorum.

3-Faydalı yağlardan asla kaçmayın : Faydalı yağlar derken elinizden geldiğince avokado,ceviz,fındık,badem,zeytin yiyebilirsiniz. Ben yurt ortamında bir dolu poşet alarak öğünlerime ekliyorum sizde yapabilirsiniz. 

4-Tatlı krizlerinize birebir gelecek meyve ve kuru meyveler : Açıkçası çikolata,kek,kurabiye,cips gibi şeyleri bırakınca imdadınıza meyve,kuru meyve ve kuru yemişler yetişiyor. Bunlar müthiş bir nimet. Meyve derken tabi ki sularından bahsetmiyoruz. Çünkü meyvenin suyunu çıkartıp posasını atınca geriye kalan tek şey şeker oluyor.

5-Diyet yapmayın sağlıklı beslenin : Buna o kadar çok katılıyorum ki. Kalori hesabı yaparak kilo vereceğini sanan mı dersiniz, yemek yemesini kısanlar mı dersiniz.Kendinizi kandırmayın. Tamam kalori iyi hoş ama o paketlerdeki kalori maalesef bildiğimiz kalori değil. Akşam evde yiyeceğiniz yemeği normal ev yemeği yiyin doyana kadar yiyin efendim.

6-Yenmeyecek diğer şeyler: Beyaz un, pirinç, bal,pekmez,reçel(güvenli bulduğunuz yer varsa alın tabi) , ketçap,hardal,mayonez(fena şeker var),  çikolata, kurabiye dondurma hiç söylemiyorum zaten.

Kısaca marketteki bu tüm paketli ürünlerin olduğu içinde eklenti şekerin bulunduğu tüm her şeyi karşınıza alıyorsunuz. Şimdi diyeceksiniz doğum günümde arkadaşlarım pasta kesecek, bayramlarda anneannem baklava koyacak önüme hiç mi yemeyeceğim? 

Sorun zaten bunu alışkanlık haline getirip şekere bağımlı yaşamak. Çünkü araştırmalara göre kokainden daha fazla bağımlı yaptığı söyleniyor. Tabi ki de 1-2 dilim baklavanı yiyeceksin, 1 dilim pastanı da yiyeceksin. Önemli olan bu şekersiz beslenmeyi hayatının bir parçası haline getirmek.

Ben şimdi bunu yapıyorum devam ettirdiğim sürece sizinle deneyimlerimi paylaşacağım.
Unutmayın;

Eğer kötü besleniyorsan bir gün sağlıklı beslenmen seni sağlıklı biri yapmaz; aynı şekilde sağlıklı besleniyorsan bir gün sağlıksız beslenmek seni sağlıksız biri yapmaz.



Yorumlar

Popüler Yayınlar